maandag 17 augustus 2015

Back to school wat heb je nodig


Voor school heb je veel spullen nodig, op de foto hierboven zie je wat belangrijk is. Zelf ga ik pas volgende week 24 augustus weer naar school, sommige beginnen vandaag weer. Misschien komt dit een beetje laat online maar toch zijn het vaak de standaard dingen die je nodig hebt.
Een goede tas, ik heb een schoudertas van Lief deze is ook waterbestendig, kan een goede regenbui wel hebben. Aan de voorkant zit een vak en aan de binnen kant zitten 2 kleine vakken waarvan is precies goed is voor je mobiel en een groot vak die dicht kan aan de bovenkant in het midden, hier heb ik aparte spullen in zitten.
Een goede agenda, schoolagenda's gaan bij mij snel kapot zo ook afgelopen schooljaar heb dus tussendoor een nieuwe kunnen komen, kan wel zeggen dat ik een jaaragenda veel fijner vind werken dan een schoolagenda.
Een goede etui waar al je spullen in kunnen deze heb ik al een paar jaar een platte van Oneill, deze valt tenniste niet van je tafel af op school wat met een ronde wel kan gebeuren, er kan ook veel in. Zo heb ik 3 pennen, een doorschuifpotlood, gum, mini markers (bespaard ruimte en wat gewicht dat merk je vanzelf wel ook al is het niet veel), lijm, schaar en pritt. Hij is maar voor de helft vol.
Je boeken gekaft is het makkelijkst, bijna al mijn boeken hebben een andere stoffen kaft erop zitten, de labels blijven er niet goed op zitten maar daar heb ik wat op gevonden van Essence de nepnagellijm gebruik ik om ze vast te zetten, werk perfect, blijft zo goed zitten dat het er bijna niet meer vanaf gaat. Van de boeken die ik niet meer nodig heb nu heb ik gewoon die stoffen kaft van weggegooid niet alleen omdat het etiket er niet meer van af ging maar ook omdat de kaft toch gaat slijten in loop van de tijd.
En dan nog even een tip om je rug te besparen, vroegen nam ik altijd een map mee naar school waar alles in zat, doe dit niet je rug gaat gigantisch pijn doen. Ik ga nu alles in snelhechters doen om het mee te nemen bespaard ruimte en gewicht (map past niet in me tas). En ik had altijd last van me rug en schouders dat is nu na bijna 6 weken vakantie en daarvoor een lichte tas door 20 weken stage bijna over. Doe jezelf dat niet aan. Om alles op te schrijven neem ik nu een leuk college blok mee, de bladeren haal ik er daarna uit en stop ik in het mapje bij de spullen.

Ik hoop dat ik zo nog wat tips heb kunnen geven, en voor de genen die nog gaan school gaan en het begint weer succes met het nieuwe schooljaar.